Om BRF Timmerhögen

Mitt på Södermalm ligger Brf Timmerhögen med sina 48 lägenheter och två härliga takterrasser.

Kvarteret är lugnt men ändå beläget mitt i Södermalmspulsen med populära restauranger, butiker och kommunikationer bara ett stenkast bort. Direkt utanför porten finns busshållplatser för busslinjerna 55, 57 och 66. Stockholms Södra pendeltågstation (alla linjer) ligger på 3 minuters gångavstånd och Mariatorget (röd T-linje) samt Medborgarplatsen (grön T-linje) med deras respektive tunnelbanestationer nås till fots på ca 5 respektive 9 minuter.

Rakt över gatan ligger även bl.a. populära vinbaren Hallmans, Pizzeria Ricardos samt den Vietnamesiska streetfoodrestaurangen Thi Thi Baguette. Och i omedelbar närhet finns även restaurangerna Café Cuvée och Plais samt vidare runt hörnet finns hela Swedenborgsgatans promenadstråk med butiker, restauranger och barer. Två livsmedelsbutiker, Coop och Hemköp, finns även på 3 minuters gångavstånd intill Södra Station.

Direkt bakom huset ligger Bergsgruvans park som bl.a. huserar Förskolan Kastanjen, Timmermansgården Hemgård/Kulturhus samt en stor lekplats och fotbollsplan. Parken sträcker sig hela vägen fram till Rosenlundsgatan. Ytterligare ett stenkast förbi Rosenlundsgatan når man Tantolunden med badplats, hundrastgård, bastu, lekplats, bollplaner, utegym, minigolf samt flera mat- och dryckesserveringar.

Helt enkelt ett lätt kvarter att trivas i - och målsättningen för vår bostadsrättsförening är givetvis att alla ska trivas samt känna trygghet och gemenskap även i boendet.

Fakta BRF Timmerhögen

Typ: Äkta Bostadsrättsförening

Organistaionsnummer: 769606-1212

Registreringsår: 2000

Fastighetsbeteckning: Postbonden 1

Anskaffningsår fastighet: 2002

Uppvärmd Yta: 2 524 kvm

Lägenhetsyta: 1 943 kvm

Lägenheter antal: 48 st varav 1 hyresrätt

Lokaler: 4 st om totalt 139 kvm

Försäkring: Fullvärdesförsäkrad i Stockholms stads brandförsäkringskontor.